Otsikko
Haluaisin saada Tangon-tanssin tietoa esitelmääni varten. Perustietoa ja askelsarjaa, siis jonkinlaista kuvastoa siitä, miten sitä tanssitaan.

Kysytty

Haluaisin saada Tangon-tanssin tietoa esitelmääni varten. Perustietoa ja askelsarjaa, siis jonkinlaista kuvastoa siitä, miten sitä tanssitaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tangon historiaa ja perustietoa löytyy Internetistä Google-haulla kun hakee sanoilla: tango historia.
Artikkelin nimi: "Lyhyesti tangon historiasta ja sen vaikutuksesta tanssin olemukseen." Artikkelin lopussa olevasta linkistä pääsee muihinkin tangoa käsitteleviin sivuihin.

Kirjoja, jotka käsittelevät tangoa:
"Tango!: the dance, the song, the story" toimittanut Simon Collier, London ; 1997.

Åhlen, Carl-Gunnar: "Det mesta om tango". Stockholm ; 1984.

Moore, Alex: "Ballroom dancing: with diagrams of the quickstep, waltz, foxtrot, tango etc." London ; 2002. Tässä teoksessa on myös tanssien askelkuvioita.