Haluaisin saada näistä Uriah Heepin keikoista lehdessä olleet jutut niistä kopiot ? 22.07.1984 Kuusrock Festival, Oulu 14.02.1999 Foxia, Oulu 10.12.2005 Club…

Kysytty

Moi haluaisin saada näistä Uriah Heepin keikoista lehdessä olleet jutut niistä kopiot ?
22.07.1984 Kuusrock Festival, Oulu
14.02.1999 Foxia, Oulu
10.12.2005 Club Teatria, Oulu
26.11.2007 Teatria, Oulu
11.06.2016 Raatin Stadion, Oulu

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

On vaikea neuvoa eteenpäin, kun kysymyksessä ei ole mitään vihjettä siitä, mistä lehdestä on kysymys. Monilla kirjastoilla on kuitenkin tarjolla vanhoja sanomalehtiä mikrofilmeinä, joten jos sellaisesta on kysymys, kannattaa kääntyä esimerkiksi Oulun kaupunginkirjaston puoleen. Jos taas on kyse rock-lehdistä, voi ainakin noita vanhempia numeroita olla vaikea löytää muualta kuin Kansalliskirjaston kokoelmasta, jota ei lainata. Jos kysyjä pystyy täsmentämään, mistä lehdestä on kyse, voidaan yrittää auttaa eteenpäin.

Jos tilanne on sellainen, ettei kysyjäkään tiedä, onko noista keikoista jotain kirjoitettu ja jossain lehdessä julkaistu, ollaan ns. perustutkimuksen eli aikaa vievän lehtien selailun tilanteessa. Sellaista palvelua ei tätä kautta valitettavasti ole saatavana. Yritämme kuitenkin kertoa, miten ja missä tutkimusta voi tehdä.

Heikki Poroila