Haluaisin lukea erään kirjan, jonka nimeä en kuitenkaan muista, en kirjailijaakaan. Kyseessä kai jonkintasoinen klassikko. Nimi tai sisältö liittyy metsiin…

Kysytty

Haluaisin lukea erään kirjan, jonka nimeä en kuitenkaan muista, en kirjailijaakaan. Kyseessä kai jonkintasoinen klassikko. Nimi tai sisältö liittyy metsiin. Robert M. Pirsigin teoksessa Zen ja moottoripyörän kunnossapito päähenkilö lukee tätä "metsäkirjaa" ääneen pojalleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjaklassikko, jonka Pirsigin teoksen päähenkilö moottoripyörän korjauskäsikirjan ja yleisen vianetsintäoppaan lisäksi pakkaa matkatavaroihinsa, on Henry David Thoreaun Elämää metsässä (Leena Tammisen Pirsig-suomennoksessa siitä käytetään nimeä Elämää metsissä). Thoreaun kirjan muutama vuosi sitten ilmestynyt uusi suomennos on julkaistu nimellä Walden : elämää metsässä.