Haluaisin löytää mummoni useasti siteeraaman runon. Runossa kerrotaan siitä, kuinka Jeesus kääntyy "vuohien" ja "akanoiden" puoleen ja ilmoittaa, että näille…

Kysytty

Hei,

Haluaisin löytää mummoni useasti siteeraaman runon.
Runossa kerrotaan siitä, kuinka Jeesus kääntyy "vuohien" ja "akanoiden" puoleen ja ilmoittaa, että näille on "yllätykseksi" varattu Taivasten valtakunta (vastoin näiden ja kaikkien muidenkin odotuksia".

Eeva Kilpi oli yksi mummoni suosikkirunoilijoista, mutta en ole varma, onko tämä runo Kilven vai jonkun muun.

Vastaus

Vastattu

Mummosi siteeraa todennäköisesti Eeva Kilven runoa, joka alkaa säkeellä "Ja Jeesus sanoi: Tulkaa rakkaat vuohet". Se löytyy Kilven runokokoelmasta Laulu rakkaudesta ja muita runoja (1972).