Haluaisin löytää lapsuuteni rakkaimman satukirjan, mutta en tiedä sen tekijää, enkä kuvittajaa. Kirja oli ohut ja kovakantinen. Satu pienestä merenneidosta…

Kysytty

Hei! Haluaisin löytää lapsuuteni rakkaimman satukirjan, mutta en tiedä sen tekijää, enkä kuvittajaa. Kirja oli ohut ja kovakantinen. Satu pienestä merenneidosta. Kuvituksissa merenneidolla oli mustat hiukset ja kirkkaan siniset silmät. Juurikin kuvitus oli upea. Itselläni tämä kirja on ollut n.1984-1994 vuosina. Tahtoisin kovasti tietoja, joilla etsiä tämä kirja jostain. Tahtoisin päästä lukemaan ja näyttämään sitä nyt omille lapsilleni.

Vastaus

Vastattu

Voisiko kysymäsi kirja olla tämä :

TEKIJÄ    Andersen, H. C.
TEOS    Pieni merenneito : Andersenin satu / kuv. Monika Laimgruber ; [Maila Talvion tark. suom.]
Julkaisutiedot    Porvoo ; Helsinki ; Juva : WSOY, 1986
ULKOASU    24, [3] sivua : kuvitettu ; 25 x 27 cm