Otsikko
Haluaisin kirjastotyöntekijäksi bulgariaan. Onko tämä mitenkään mahdollista????

Kysytty

haluaisin kirjastotyöntekijäksi bulgariaan.
Onko tämä mitenkään mahdollista????

Vastaus

Vastattu

Suomen kirjastoseuran verkkosivuilla on kattavasti esitelty kirjastoammattilaisten mahdollisuuksia työskennellä kansainvälisesti (suomenkirjastoseura.fi : etusivu > suomen kirjastoseura > kansainvälinen toiminta). Sivustolla on esitelty erilaisia kansainvälisiä hankkeita ja apurahakanavia, joiden lisäksi myös erilaiset vaihdot ovat mahdollisia (esim. Erasmus ja CIMO). Lisäksi kansainvälinen kirjastojärjestö IFLA ylläpitää sähköpostilistaa, joka keskittyy kirjastoalan työpaikkoihin ulkomailla. Kirjastoalan kansainvälisiä töitä voi etsiä myös INALJ:n verkkosivuilta, jotka tarjoavat työpaikkailmoitusten lisäksi myös muuta hyödyllistä tietoa esimerkiksi verkostoitumisesta. Myös erilaiset kirjastoalan kansainväliset kirjastojärjestöt ovat hyviä tutustumiskohteita lisätiedon saamiseksi. Jos mielessä on jokin ihan tietty kirjasto, johon haluaisi päästä töihin, kannattaa tietysti olla itse suoraan yhteydessä kyseiseen kirjastoon - sieltä varmasti osataan ohjata eteenpäin.