Haluaisin jonkun toimittajan työn opaskirjan. Teen freelancer toimittajan työtä nyt ihan ilman koulutusta. Olisiko mitään opasta, jossa olisi perusasiat esim…

Kysytty

Haluaisin jonkun toimittajan työn opaskirjan. Teen freelancer toimittajan työtä nyt ihan ilman koulutusta. Olisiko mitään opasta, jossa olisi perusasiat esim. mitä kuuluu hyvään haastatteluun, mitä kolumni sisältää, hyviä lehtimiestapoja... jne En löydä mitään itse. Eikö tosiaan ole mitään julkaistu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Toimittajan työstä löytyy useita kirjoja, kuten esimerkiksi seuraavat:

Anni Lintula: Nuoren toimittajan eloonjäämisopas ( Ajatus Kirjat, 2009)
Tapani Huovila: Toimittaja- tiedon etsijä ja vaikuttaja ( WSOY, 2005)
Lauri Kotilainen: Hyvä lehtijuttu: kirjoittajan opas( Minnapress, 1989)
Heikki Jokinen: Mustaa valkoisella: freelance-journalistin opas ( Suomen Journalistiliitto, 2007)
Jorma Mäntylä: Journalistin etiikka ( Gaudeamus, 2008)
Heli Mattila: Reportaasia laatimaan( Satakunnan ammattikorkeakoulu, 2006)

Lisää kirjoja löytyy HelMet järjestelmästä hakusanalla jounalismi

http://www.helmet.fi/search*fin/X?SEARCH=journalismi**&searchscope=9&m=…