Hakusessa on kirja lapsuudestani 1990-luvulta. En muista sen nimeä, mutta se oli muistaakseni alkujaan ruotsalainen kuvakirja, jossa pieni, rohkea tyttö päätyi…

Kysytty

Hei!
Hakusessa on kirja lapsuudestani 1990-luvulta. En muista sen nimeä, mutta se oli muistaakseni alkujaan ruotsalainen kuvakirja, jossa pieni, rohkea tyttö päätyi suuressa, synkänvihreässä metsässä piilevään linnaan. Linnaa asuttivat ainakin noidat ja jokin isokokoinen hirviökin, jotka hämmästelivät tytln rohkeutta. Muistaakseni jossain vaiheessa topakka tyttönen veteli napaansa juustoleipää noitien pällistellessä vieressä. Lopuksi tyttö muistaakseni lähti kotiin. Kuvitus oli kaunis, runsas ja eloisa, joskin tummasävyinen; varmaankin vesivärein tehty. Tyylillisesti muistutti Eva Erikssonin (mm. Rasavilli piltti) kuvituksia, mutten tiedä oliko kuvitus hänen käsialaansa.
Mikähän kirja oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Kirja on varmaankin Kicki Stridhin kuvakirja Kaamea kummitustalo, joka ilmestyi suomeksi vuonna 1992. Kuvittaja on tosiaan Eva Eriksson. Kirja esitellään Kirjasammon sivuilla:

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/http%253A%252F%252Fdata.kirjasampo.fi%252FabstractWork_9518733791

1 ääntä

Kommentit

Ja juuri tuo se kirja oli!

Hienoa!