Otsikko
Hain suom. käännöstä sanalle "marginal sea" (maantieto). Wikipediasta puuttuu aiheesta suomeksi artikkeli. Ruotsiksi artikkeli on nimellä "randhav". Tätä…

Kysytty

Hei! Hain suom. käännöstä sanalle "marginal sea" (maantieto). Wikipediasta puuttuu aiheesta suomeksi artikkeli. Ruotsiksi artikkeli on nimellä "randhav". Tätä kautta pääsin MOT-sanakirjaston avulla eteenpäin, sillä randhav = reunameri. Sain myös Facta (-06) ja Factum (-04) -tietosanakirjoista artikkeli "meri" ja hakusanan "reunameri".

Kaipaan kuitenkin vielä joitakin maantieteen hakuteoksia, joissa olisi vielä lisää tietoa meristä ja meritermeistä, jotta voin tarvittaessa käyttää niitä lähdeviitteinä. Suomeksi tarvitsen tätä tietoa, joskaan ei olisi pahitteeksi pystyä yhdistämään termejä engl. vastineisiinsa, mutta ehkä siihen ei löydy aineistoa. Osaisitteko suositella aineistoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sanaa "reunameri" käytetään käännöksenä sanalle "marginal sea".

Helmet-hausta termillä meret löydät seuraavat tulokset:
http://haku.helmet.fi/iii/encore/search/C__S%28meret%29%20f%3A1%20c%3A1…

Googlen kautta löytyy
Edu.fi - Biologian, historian, maantiedon sanastot eri kieliin:
http://www.edu.fi/verkko_oppimateriaalit/biologian_historian_maantiedon…