Otsikko
Finns det böcker om pedagogisk historia och vilka i såfall. Kan man hitta dem på internet.

Kysytty

Finns det böcker om pedagogisk historia
och vilka i såfall. Kan man hitta dem på
internet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Du kan gå med hjälp av webben in på stadsbiblioteks materialdatabas http://www.libplussa.fi Välj t.ex. Helsingfors som stadsbibliotek och vidare "ämnesord eller klass". Skriv in t.ex." pedagogik historia" eller bara klassen, som är 189 (uppfostrans och pedagogikens historia). Som sökresultat får du ett antal publikationer bland vilka du kan välja och vraka. Du kan också klicka dig till fullständiga uppgifter beträffande varje titel och även få reda på om boken är utlånad. (Kontakta biblioteket när du sållat färdigt i materialet !)