Otsikko
Etsiskelen tässä tietoa suomalaisesta kansanparannuksesta ja tarkemmin ottaen itse kansanparantajista. Olen Porin kirjastosta kaikki mahdolliset kirjat…

Kysytty

Hei,

Etsiskelen tässä tietoa suomalaisesta kansanparannuksesta ja tarkemmin ottaen itse kansanparantajista.
Olen Porin kirjastosta kaikki mahdolliset kirjat lainannut hakusanoilla kansanparannus ja kansanlääkintä.

Porin kirjaston kokoelmat ovat varmasti suht pienet, joten kysymys kuuluu mitä kirjoja minun kannattaisi tältä alalta lukea?

Tarkennuksena; Minua kiinnostaa eniten kertomukset kansanparantajista itsestää ja heidän tekniikoistaan.

Mitä vanhempia kirjoja niin sen parempi!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Oletko jo tutustunut seuraaviin kirjoihin, jotka myös ovat Porin kaupunginkirjastossa: Luonnonmaa, Sampsa: Suomalainen luonnonparannusoppi, 1941; Saunanoja, Rauno: Parantajan matkassa paha veri pois, 2012 ja Sirelius, Uuno Taavi: Suomen kansanomaista kulttuuria II, 1989. Suomen kansallisbibliografia Fennicasta https://fennica.linneanet.fi/vwebv/searchBasic?sk=fi_FI voit myös hakea kirjallisuutta asiasanoilla 'kansanlääkintä' ja 'parantajat'.