Otsikko
Etsiskelen Einari Vuorelan runoa ja kokoelmaa. Runo menee jotenkin näin: Istu rakkaani/ tuon tulijuomaa/ sydämeni kammiossa kiehunutta/…

Kysytty

Etsiskelen Einari Vuorelan runoa ja kokoelmaa, josta se löytyy. Runo menee jotenkin näin: Istu rakkaani/ tuon tulijuomaa/ sydämeni kammiossa kiehunutta/ päivien kaipaus / öitten ikävä/ on sen kypsyttänyt/ kun juot maljan/ tulet lähelleni/ kun juot toisen/ kuiskaat: ikuisesti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen runo on nimeltään Istu rakkaani ja se löytyy Einari Vuorelan runokokoelmasta Kiurun portaat (WSOY 1971). Hän julkaisi sen 82-vuotiaana.

Kyseinen runo on ilmestynyt mm. myös  1975 julkaistussa runokirjassa Vuorela Einari: Siintää himmeyden metsät (WSOY) sekä Einari Vuorela Runot : valikoima yhdeksästätoista kokoelmasta -teoksessa (WSOY 1979). Runokokoelmaa voit tiedustella lainaksi lähikirjastostasi.