Etsisin tietoa Orvokki Autiosta, erityisesti hänen lapsuudestaan. Mistä sitä löytäisin?

Kysytty

Hei, etsisin tietoa Orvokki Autiosta, erityisesti hänen lapsuudestaan. Mistä sitä löytäisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin sanomien aikakoneella löydät useitakin Orvokki Autioon liittyviä artikkeleita, joista useissa ainakin viitataan hänen lapsuuteensa. Esimerkiksi artikkeleissa  HS 8.4.1990: Mun hyljätähän tänne ja  21.8.1982 : En innostu feminismistä  kerrotaan Aution lapsuudesta. Helsingin sanomien aikakone on käytettävissä Helsingin kirjastojen asiakaskoneilla. Kirjaston asiakaskoneilla voi käyttää myös Suomen kansallisbiografiaa sähköisessä muodossa, siinä on artikkeli Orvokki Autiosta.

Kirjastoissa käytössä olevasta  Arto-tietokannasta löytyi tiedot ainakin seuraavista lehtiartikkeleista. Lehdet saa luettavaksi Pasilan kirjastosta:

- Tähtiä ja suihkukaivo Et-lehti 1995 nro 12 s. 8-9. Kirjailija kertoo lapsuutensa joulusta
- Orvokki Autiosta ei tullut hesalaista Ilkka. - 0356-1283. - 2012-07-22
- Arvokkain perintö : Haastateltavana kirjailija Orvokki Autio. Et-lehti. - 0785-0913. - 35(2008): 11, s.10-14
- "Silmille ei hypitä" : Haastateltavana kirjailija Orvokki Autio. Lapsen maailma. - 0786-0188. - 66(2007) : 5, s.6-9
- "Päätin hoitaa äidin, koska äiti on hoitanut minut" . haastateltavana Orvokki Autio Anna. - 0355-3035. - 44(2006) : 46, s.24-31
- Huusari, Erija : "Ajan rajallisuus pysäyttää" : taiteilijapari Orvokki Autio ja Kari Jylhä 30 vuotta yhdessä. Eeva. - 0358-8351. - 2003 : 8, s.54-57
- Muista mistä oot kotoosin. Kirjailija Orvokki Autio lapsuutensa maisemissa Pohjanmaalla. Et-lehti. - 0785-0913. - 1999: 2, s.18-22