Etsinnässä on oletettavasti nuortenbä aikuisten urbaanifantasia kirja. Pääosissa ovat kaksi veljestä, jotka metsästävät paranormaaleja olentoja työkseen…

Kysytty

Etsinnässä on oletettavasti nuortenbä aikuisten urbaanifantasia kirja. Pääosissa ovat kaksi veljestä, jotka metsästävät paranormaaleja olentoja työkseen. Viimein käy ilmi että nuorempi veljistä on demoni, joka hänen äitinsä pakotettiin synnyttämään. Kun äiti koetti epäonnistuneesti hukuttaa savuavan demonivauvan ammeeseen, isä antoi pienokaisen ihmisveljensä vahdittavaksi. Veli opetti kärsivällisesti demonin ihmisten tavoille ja niin hyvin, ettei demoniveli itse kasvaessaan tiennyt perimästään.

Kirjan lopussa demoniveli menettää ihmisruumiinsa vapauttaessaan voimansa täysin. Mutta vaikka demonit eivät väitteisen mukaan omaa tunteita, demoniveli palaa entiseen kehoonsa, jotta voisi pysyä ihmisveljensä suojelijana.

Kiitos jo etukäteen avusta!

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Sarah Rees Brennanin kirja Demonin merkitsemät (WSOY 2009). Kirjan juoni täsmää kuvailemaasi.

Lisätietoa kirjasta esim. Risingshadow'ssa https://www.risingshadow.fi/library/book/5513-demonin-merkitsemat tai englanniksi Goodreadsissa https://www.goodreads.com/book/show/1829655.The_Demon_s_Lexicon