Otsikko
Etsin unkarilaisen säveltäjän teosta Requiem. Säveltäjän sukunimi on Hidas. Teos SATB-kuorolle ja puhallinorkesterille. Internetista löysin kaksi Hidas …

Kysytty

Etsin unkarilaisen säveltäjän teosta Requiem.
Säveltäjän sukunimi on Hidas. Teos SATB-kuorolle ja puhallinorkesterille. Internetista löysin kaksi Hidas -sukunimen omaavaa säveltäjää: Pal ja Frigues. En tiedä, kumpi olisi kyseessä. Mutta olisin kiinnostunut saamaan tuon levyn.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimänne Requiemin säveltäjä on ilmeisesti Frigyes Hidas (s. 1928 Budapestissä). The new Grove dictionary of music and musicians -hakuteoksen mukaan hän on säveltänyt Requiemin vuonna 1995. Ilmeisesti kysymys on juuri tästä teoksesta. Hän on säveltänyt myös teoksen Gyászzene (Requiem egyhadseregért) = Funeral music (Requiem for an army) vuonna 1973.

Valitettavasti en onnistunut löytämään etsimänne Requiemin levytystä mistään maakuntakirjastosta (käytin maakuntakirjastojen aineistojen monihakua, jonne pääsee sivulta http://www.kirjastot.fi ). Sitä ei löytynyt myöskään Viola-tietokannasta. Teos on kyllä levytetty (ks. http://www.animando.com/CD.htm ). Cd:n tuotetunnus näyttää olevan Codice 15.