Otsikko
Etsin tietokirjavinkkejä aiheesta sisaruuden tukeminen vanhempana, miten valmistautua pienen sisaruksen tuloon ja tukea lasten suhdetta ja kasvua. Kiitos!

Kysytty

Etsin tietokirjavinkkejä aiheesta sisaruuden tukeminen vanhempana, miten valmistautua pienen sisaruksen tuloon ja tukea lasten suhdetta ja kasvua. Kiitos!

Vastaus

Vastattu

Tämä teos ainakin on monessa tutussa lapsiperheessä koettu hyväksi pikkusisaruksen syntyessä:
Taina Laajasalo & Silja Salmi: Kun kolmesta tulee neljä: opas toisen lapsen saaville perheille (Atena, 2013)

Pääkaupunkiseudun Helmet-verkkokirjastosta löytyy tämän lisäksi myös muutama muu aihetta käsittelevä teos, myös englanniksi ja ruotsiksi, mikäli näillä kielillä sujuu lukeminen:

Jan Parker: Sisarussuhteet: kilpailua ja rakkautta (Otava, 2004, suomentaneet Laura Jänisniemi ja Susanna Tuomi)

Laura Markham: Calm parents, happy siblings : how to stop the fighting and raise friends for life (Vermillon, 2015)

Marie Köhler: Leva med fler barn (Gothia Fortbildning, 2020)