Otsikko
Etsin tietoa suu-uruista (sheng, sho, Laosin urut jne). Seuraavista kirjoista olisin kiinnostunut: B.Karlgren, The Date of the Early Dong-so´n Vulture …

Kysytty

Etsin tietoa suu-uruista (sheng, sho, Laosin urut jne). Seuraavista kirjoista olisin kiinnostunut: B.Karlgren, The Date of the Early Dong-so´n Vulture (Bulletin of the Museum of Far Eastern Archaeology, 1942); L. M. Traynor ja S. Kishibe, On the Four Unknown Pipes of the Sho (1951) ja mikäli löytyy käännösteosta seuraavasta (englanniksi, ruotsiksi tai suomeksi), niin myös tämä kiinnostaa: H.P. Larsen, Musik og mennesker i Thailands bjerge (julk. Kööppenhaminan musiikkihistoriallinen museo 1975). Mikäli on mahdollista saada jäljennöksiä tai käännöstöitä seuraavista kirjoista, niin olisin enemmän kuin kiitollinen: Michael Praetorius "Syntagma musicum" (1619) sekä Marin Mersenn "Harmonicorum libri XII" (1635-1636).

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetistä löytyvät nykyään useimpien kirjastojen kokoelmaluettelot, esim. Suomen yliopistokirjastojen yhteistietokanta Linda osoitteesta http://linda.linneanet.fi.

Teokset "The Date of the Early Dong-so´n Vulture" ja "On the Four Unknown Pipes of the Sho" eivät näytä löytyvän suomalaisten kirjastojen kokoelmista, joten ne pitäisi kaukolainata jostakin ulkomaisesta kirjastosta. Tämä onnistuu lähimmän kunnan- tai kaupunginkirjaston kautta.

"Musik og mennesker i Thailands bjerge" löytyy Åbo Akademin kirjaston musiikkitieteen laitoskirjastosta.

Michael Praetoriuksen "Syntagma musicum" -teoksen osista 1-3 eri vuosina tehtyjä uusintapainoksia löytyy ainakin Helsingin yliopiston pääkirjastosta, HY:n Humanistisen tiedekunnan kirjastosta, Sibelius-Akatemian kirjastosta sekä Turun yliopiston kirjaston Musiikkitieteen kirjastosta.

Marin Mersenn "Harmonicorum libri XII" ei näyttäisi löytyvän suomalaisista kirjastoista.

Sibelius-Akatemian kirjasto on musiikin erikoiskirjasto, joka on kaikille käyttäjille avoin ja osaa varmasti neuvoa eteenpäin aiheeseen liittyvissä tiedonlähteissä. Kirjaston kotisivut: http://lib.siba.fi/fin/