Etsin tietoa, missä mummoni oli evakossa Perä-Seinäjoella. Onkohan tietoa saatavilla mistään tietolähteistä?

Kysytty

Etsin tietoa, missä mummoni oli evakossa Perä-Seinäjoella. Onkohan tietoa saatavilla mistään tietolähteistä?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Tietoja isoäidistäsi saatat löytää Siirtokarjalaisen tie -nimisestä henkilöhakemistosta, tämä löytyy kirjastosta. Jos isoäitisi on antanut tuohon kirjasarjaan tietojaan, hänestä saattaa löytyä lähtöpaikkakunta ja kaikki sotien aikaiset evakkopaikkakunnat.

Karjalan liitolla (www.karjalanliitto.fi) päivystää kuukausittain sukututkija. Hänelle. voi lähettää kysymyksiä sähköpostilla (https://www.karjalanliitto.fi/karjalatalo/kirjasto-2.html)

0 ääntä

Kommentit

Pohjanmaalle evakuoitiin ihmisiä myös Lapin sodan alta.