Etsin tekeillä olevaan kuvakirjaani saksalainen tai saksankielistä runoiljan tunnettua runoa luonnon kauneudesta. Olisiko teillä siellä ehdotuksia? Kiitos

Kysytty

Etsin tekeillä olevaan kuvakirjaani saksalainen tai saksankielistä runoiljan tunnettua runoa luonnon kauneudesta. Olisiko teillä siellä ehdotuksia?

Kiitos

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymyksestä ei käynyt ilmi, onko kirja tarkoitettu lapsille vai aikuisille? Täytyisikö runon olla jo käännetty suomeksi vai etsitäänkö nimenomaan saksankielistä tekstiä? Voisko silloin kyseeseen tulla myös saksaksi käännetty runo?

Jos suomennetut runot käyvät, runoja voi alustavasti selata vaikka Lahden kaupunginkirjaston runotietokannassa, johon on kerätty suomeksi käännettyjä runoja. Kun tietokannassa valitsee runon alkukieleksi saksan, voi selata mahdollisia runoja läpi. Runotietokanta: http://runotietokanta.kaupunginkirjasto.lahti.fi/fi-FI/AdvancedSearch.aspx

Ideoita saksankielisiseksi luontorunoksi voi etsiä internetistä vaikka hakusanoilla Naturlyrik tai Naturgedichte.