Etsin suomentajan nimeä Gustav Suitsin runolle: Oma saar = Oma saareni ,jonka hän kirjoitti 1903. Runo on luultavasti jossain antologiassa sekä eestiksi että…

Kysytty

Etsin suomentajan nimeä Gustav Suitsin runolle: Oma saar = Oma saareni ,jonka hän kirjoitti 1903. Runo on luultavasti jossain antologiassa sekä eestiksi että suomeksi rinnakkaisilla palstoilla sivulla 46.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Gustav Suitsin runo "Saareni" (suom. Pirkko Huurto) löytyy runoantologiasta Parus - Puri - Purje - Segel : merirunoutta neljällä kielellä. - Otava, 1980. (ISBN 951-1-05866-5.

Myös Martti Haavio on kääntänyt runon ja se on ilmestynyt aikakauskirjassa Suomen heimopäivä 1930.