Etsin satukirjaa, jollaisen sain sisarusteni kanssa lahjaksi jouluna 1974. Se olikin mieluisa lahja, joka luettiin meidän perheessä "loppuun". Tuossa…

Kysytty

Etsin satukirjaa, jollaisen sain sisarusteni kanssa lahjaksi jouluna 1974. Se olikin mieluisa lahja, joka luettiin meidän perheessä "loppuun". Tuossa keltakantisessa isokokoisessa kirjassa olivat ainakin sadut Tuhkimosta sekä Kaunottaresta ja hirviöstä. Muistoihin ovat painuneet mukavat yhteiset sadunlukuhetket ja erityisesti kirjan upeat kuvat, Tuhkimo tähtihelmaisessa puvussaan ja hurjan suuri hirviö kauniin neidon kanssa linnansa pihalla. Tuo kuva hirviöstä ja Kaunottaresta sattuikin silmiini tauluksi kehystettynä uusimman Avotakan 11/2007 sivulla 13. Ja heräsi kysymys, josko löytäisin tuon satukirjan vielä jostain... olisi hienoa lukea noita lapsuuden satuja oman lapsen kanssa. Saanko teiltä apua... löytyykö satukirjalle näillä vihjeillä nimi ja kustantaja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on Olipa kerran: klassillisia satuja, valikoinut ja kuvittanut Björn Landström. Kustantaja Otava 1974.