Etsin ruotsalaisen kirjailijan jännäriä tai rikosromaania, jossa valtaeliitti iskee kaikella voimallaan ja kaikilla tasoilla huumausaineiden käyttäjiin ja…

Kysytty

Hei etsin ruotsalaisen kirjailijan jännäriä tai rikosromaania, jossa valtaeliitti iskee kaikella voimallaan ja kaikilla tasoilla huumausaineiden käyttäjiin ja diilereihin. Tämän seurauksena aineiden saanti vaikeutuu niin, että ryöstöt ja murot lisääntyvät valtaisasti ja tilanne antaa aiheen tavoiteltuun poikkeustilalakien käyttöön ja vallan anastamiseen.
Aiheesta on muistaakseni tehty (tv-)elokuva?!? En muista olenko lukenut sen ruotsiksi vai suomeksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En valitettavasti ole löytänyt kirjoja, jotka täysin vastaisivat antamiasi tietoja. Voisiko kyseessä olla Jens Lapiduksen Snabba cash/Rahalla saa, josta on myös tehty elokuva? Kirja kertoo Tukholman alamaailmasta ja kokaiinipiirestä.