Etsin runoa suomen hevosesta. Se on runo, ei Ulla-Maija Aaltosen kirjassa. Se voisi mahdollisesti olla Yrjö Jylhän.

Kysytty

Hei!
Etsin runoa suomen hevosesta. Se on runo, ei Ulla-Maija Aaltosen kirjassa. Se voisi mahdollisesti olla Yrjö Jylhän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kyseessä olla Kaarlo Sarkian runo Äestäjäpoika. Runo kertoo peltoa äestävästä pojasta ja hevosparista nimeltään Rusko ja Valko.
Runossa on kuusi säkeistöä. Runon löysin Ritva Haavikon toimittamasta kirjasta Hevonen taiteessa, runoudessa, historiassa ( WSOY, 2003).

Kalevalaisen runokielen seuran sivuila löytyi myös runo Mainio suomenhevonen.
http://www.karuse.info/index.php?option=com_content&view=article&id=283…

1 ääntä

Kommentit

Kaipaan Kaarlo Sarkian runoa äestäjäpoika, sillä tunsin henkilön josta se kertoo.