Otsikko
Etsin romaaneja, jotkja on kirjoittanut naiskirjailija. Käännetty suomeksi. En muista, oliko kyseessä norjalainen vai kanadalainen kirjailija, mutta muistini…

Kysytty

Etsin romaaneja, jotkja on kirjoittanut naiskirjailija. Käännetty suomeksi. En muista, oliko kyseessä norjalainen vai kanadalainen kirjailija, mutta muistini mukaan tapahtumat sijoittuvat Pohjois-Kanadaan. Parisen vuotta sitten oli paljon esillä tiedotusvälineissä, kun käännökset julkaistiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla alaskalainen kirjailija Eowyn Ivey, jolta on suomennettu teokset Lumilapsi (Bazar, 2013) ja Maailman kirkkaalle laidalle (Bazar, 2017). Kirjailijan teokset sijoittuvat Alaskan erämaihin ja ovat olleet Suomessakin paljon esillä tiedotusvälineissä ja kirjablogeissa.