Etsin piirtäjää, joka tekee metamorfoosi kuvia. esim. kivestä muodonmuutosten kautta kasvi, kasvista eläin jne. Ei ole Mauritz Escher

Kysytty

Etsin piirtäjää, joka tekee metamorfoosi kuvia. esim. kivestä muodonmuutosten kautta kasvi, kasvista eläin jne. Ei ole Mauritz Escher

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei,
kysymyksesi osoittautui aika vaikeaksi noiden antamiesi tietojen perusteella, mutta löysin kuitenkin Escherin sellaisesta taiteilijatietokannasta, josta on mahdollisuus hakea samanlaisia taiteilijoita. Osoite on: http://the-artists.org/ ja kun haet esille Escherin, voit kokeilla kuvaamaani hakua ja ehkä tuon taiteilijan nimi, josta kertovan kirjan olet nähnyt, löytyy noiden hakutulosten joukosta ja tunnistat sen. Kirjastojen tietokannoista löytyi runsaasti teoksia Esscheristä itsestään, mutta jatkohaut eivät johtaneet minnekään, koska asiasanat, joita oli annettu, olivat aivan liian laajoja ("grafiikka" tms).

Ohjaan vielä kysymyksesi taideosastollemme, jos saan sinulta luvan välittää sähköpostiosoitteesi heille, niin he voivat käyttää osastolla olevia painettuja tiedonlähteitä ja yrittää etsiä vastausta sinulle.

yt

Leena Salminen
Vaasan kaupunginkirjasto-maakuntakirjasto