Etsin Peter, Paul & Mary - sekä Finntrio-yhtyeiden laulunuotteja, nimenomaan niin että laulustemmat on kirjoitettu auki, ei pelkkä säestys ja soinnut. Mistä…

Kysytty

Hei! Etsin Peter, Paul & Mary - sekä Finntrio-yhtyeiden laulunuotteja, nimenomaan niin että laulustemmat on kirjoitettu auki, ei pelkkä säestys ja soinnut. Mistä löytäisin?

Vastaus

Vastattu

Suomalaisen Finntrion tuotannosta ei ole julkaistu koskaan minkäänlaisia nuotteja. Peter, Paul and Maryn nuotteja on kyllä olemassa, esimerkiksi HelMet-kokoelmasta niitä löytyy seitsemän erilaista. Mikään niistä ei ole toivotun kaltainen, enkä muista eläissäni nähneeni tällaista laulustemmoilla varustettua folkmusiikkinuottia. Se ei vielä tarkoita, etteikö sellaista voisi olla olemassa, mutta ainakaan HelMet-kokoelmaan sellaista ei ole koskaan saatu hankituksi. Tutkin asiaa myös Amazonin tarjonnasta, mutta sielläkään ei ollut mitään tämänsuuntaista (etsin täsmenteillä score ja authentic transcription). Näyttää vahvasti siltä, että näitten yhtyeitten stemmalaulu täytyy opetella korvakuulolta.

Heikki Poroila