Otsikko
Etsin Pentti Saaritsan suomennosta (?) Edith Södergranin runoon En fången fågel, Vangittu lintu. Ei ole ihan varmaa, onko Saaritsa suomentanut runon vai…

Kysytty

Hei!
Etsin Pentti Saaritsan suomennosta (?) Edith Södergranin runoon En fången fågel, Vangittu lintu. Ei ole ihan varmaa, onko Saaritsa suomentanut runon vai kirjoittiko Edith Södergran itse myös suomenkielisellä tämän runon.
Voiko suomennoksen julkaista kuoromme konserttiohjelmassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lahden kaupunginkirjaston runosuomennostietokannasta Linkki maailman runouteen löytyy yksi kokoelma, josta runo löytyy;

Kääntäjä:  Saaritsa, Pentti
Teoksessa:  Elämäni, kuolemani ja kohtaloni : kootut runot
Huomautuksia:  S. 51. Kokoelmasta Runoja (Dikter, 1916).

Kyseinen suomennostietokanta siirtyy Kirjasampoon maaliskuun jälkeen. Vanhan aineiston siirtymisen aikataulu on vielä avoin, uutta aineistoa sieltä jo löytyykin. Kirjasammosta kannattaa etsiä tietoa kirjoista ja runoista muutenkin. Etusivu | Kirjasampo

Tekstin julkaisemisesta konserttiohjelmassa kannattaa ottaa yhteyttä alan asiantuntijoihin. Oletan, että tapauksessasi on hankittava lupa käännöksen julkaisemiseen konserttiohjelmassa.

Tekijanoikeus.fi | tekijänoikeus tekijanoikeus.fi piratismi tekijänoikeuslaki

Tekijänoikeuden ABC - Kopiosto