Etsin oppikirjaa regulaatioteoriasta. Lähinnä olen keskittynyt sähköverkkotoiminnan regulaatioon. Yleisemmin onko monopolialojen (tai yleensän julkisen vallan…

Kysytty

Hei,
Etsin oppikirjaa regulaatioteoriasta. Lähinnä olen keskittynyt sähköverkkotoiminnan regulaatioon. Yleisemmin onko monopolialojen (tai yleensän julkisen vallan harjoittamasta) säätelystä olemassa yleistä teoriaa. Jos on niin mistä sellainen olisi saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yliopistojen käyttämä oppikirja regulaatioteoriasta on Understanding regulation : theory, strategy, and practice / Robert Baldwin, Martin Cave, Martin Lodge. 1999. Kirjasta on olemassa myös uudempi painos vuodelta 2012, joka löytyy mm. Eduskunnan kirjaston kokoelmista. https://selma.linneanet.fi/vwebv/search?searchArg=understanding+regulat…

Suomeksi sääntelyteoriasta kannattaa lukea Lapin yliopiston sivuilla oleva Kalle Määtän artikkeli Sääntelyteoriasta. Artikkelissa on laaja lähdeluettelo. http://www.ulapland.fi/loader.aspx?id=c527d90c-d7e3-4d64-ab18-fb336bb27…