Etsin nuottia Veikko Koiviston runoon Savonlinnan laulu, joka alkaa 'Kuin haltia Haapa- ja Pihlajaveen olet luotuna vettesi vehmauteen, sä kaupunki…

Kysytty

Etsin nuottia Veikko Koiviston runoon Savonlinnan laulu, joka alkaa 'Kuin haltia Haapa- ja Pihlajaveen olet luotuna vettesi vehmauteen, sä kaupunki kalliosaarten...'
Olen oppinut sen lapsena luultavasti tyttökoulussa mus.op. Siro Pihlasvuon opetuksessa. Nuotteja en ole nähnyt milloinkaan. Nyt niitä kysellään facebookin Ol kerran Savonlinna -ryhmässä. Löytyneekö musiikkikirjaston aarteista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti näyttää siltä, ettei Savonlinnan laulua ole koskaan levytetty tai julkaistu nuottina. Ainakaan Viola-tietokanta ei tiedä laulusta tai sanoittaja Veikko Koivistosta mitään. Ikävä tosiasia on, että maailma on täynnä lauluja, joita ei ole levytetty tai julkaistu nuottina. On toki mahdollista, että laulu sisältyy johonkin vanhaan nuottikokoelmaan, joita kaikkia ei ole vielä ehditty avata Violaan, mutta tällaisia kokoelmia on paljon ja niitten selailu todella iso urakka.

Heikki Poroila