Otsikko
Etsin nuotteja lauluun: Synnyinseutu (Neekerisävel). Kyseisen ilm. pohjoisamerikkalaista perää olevan orjalaulun ensimmäinen säkeistö on seuraava: "Kaukaisen…

Kysytty

Etsin nuotteja lauluun: Synnyinseutu (Neekerisävel). Kyseisen ilm. pohjoisamerikkalaista perää olevan orjalaulun ensimmäinen säkeistö on seuraava: "Kaukaisen joutsenvirran rantaan kaipaan mä vain. Muistot mun synnyinseutuun kantaa, aatokset siell´ on ain. Missä milloinkin mä kuljen mielin kaihoisin, syömmeni syvyyksiin sut suljen, kaukainen synnyinmaa." Löysin sanat vanhasta vihkosta, jonne äitini on ne kirjoittanut 50-luvun lopulla. Myös sävel on tiedossa, mutta nuotit puuttuvat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulu löytyy nimellä Synnyinseutu (Old folks at home) Ahti Sonnisen koulun musiikkikirjasta Sonninen - Räisänen - Naukkarinen: Laulan ja soitan: koulun musiikkikirja. 12. painos. 1969. sekä teoksesta Musiikki 7-9. 1978. nimellä Joutsenvirralla (Swanee river).
Kappaleessa on kolme säkeistöä. Ensimmäisen säkeistön sanat ovat sekä suomeksi että englanniksi.