Etsin nuorten seikkailukirjaa, jonka tapahtumat sijoittuvat mm. Luonterille (Saimaa). Jossain vaiheessa kirjan yksi päähenkilöistä liikkuu muutaman saaren…

Kysytty

Etsin nuorten seikkailukirjaa, jonka tapahtumat sijoittuvat mm. Luonterille (Saimaa). Jossain vaiheessa kirjan yksi päähenkilöistä liikkuu muutaman saaren välillä hyödyntäen näiden laivayhteyttä/laivalaitureita. Ainakin saaret Papinsalo ja Huosiosalo mainitaan kirjassa. Kirjaan olen törmännyt 80-luvulla, mutta luultavasti kirja on jostain 50-luvulta tai aiemmin. Tapahtumat voivat olla ajalta, jolloin tuolla seudulla kuljettiin laivoilla eli viime vuosisadan alusta jonnekin 50-luvulle.

Kirja kuului muistaakseni johonkin nuorten kirjasarjaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko olla kyseessä Karhuniemi, Timo, Savua Saimaalla Karisto 1952., https://finna.fi/Record/heili.219902? Se on kirja, jossa pojat seikkailevat Saimaalla ja sen saarissa.