Etsin nimeä kirjalle, jonka olen lukenut noin vuonna 2006-2008. Kirja on ollut minulla lainassa Helsingin Töölön kirjastosta. Kirjassa masentunut mies miettii…

Kysytty

Hei,

Etsin nimeä kirjalle, jonka olen lukenut noin vuonna 2006-2008. Kirja on ollut minulla lainassa Helsingin Töölön kirjastosta. Kirjassa masentunut mies miettii mikä teki hänet iloiseksi lapsena, ja muistaa sen olevan punaisen pallon heittely seinään. Joten hän jättää kaiken muun ja alkaa heitellä palloa seinään. Kirjassa tapahtuu paljon muutakin, mutta en enää muista mitä. En siis muista kirja nimeä, kirjoittajaa enkä edes kirjan kieltä (on joko suomi tai englanti). Kansi oli muistaakseni hyvin ylsinkertainen, punainen tai valkoinen.

Tuntomerkit ovat erittäin hatarat, mutta olisin erittäin kiiitollinen mikäli teillä olisi antaa jotain vinkkiä siitä, mikä tuo kirja voisi olla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaivattu kirja saattaisi olla norjalaisen Erlend Loen Supernaiivi.

"Siitä on pitkä aika, kun olen viimeksi ajatellut palloja. Olen iloinen, että se ajatus juolahti nyt mieleeni. Juuri sellaisia asioita minun pitäisikin ajatella. Niin sitä pitää. Nyt minun vain täytyy löytää pallo. Miten pallo valitaan?"

"Maailma on täynnä palloja. Niitä käytetään jatkuvasti. Leikeissä ja peleissä ja varmaan muissakin jutuissa. On vain löydettävä se oikea."