Otsikko
Etsin netistä tietoa sitaatista "On seitsentoista vuotisna neito kauneimmillans", mutta en löytänyt kaipaamaani. Onko lause Eino Leinolta vai kansan sananparsi…

Kysytty

Etsin netistä tietoa sitaatista "On seitsentoista vuotisna neito kauneimmillans", mutta en löytänyt kaipaamaani.

Onko lause Eino Leinolta vai kansan sananparsi ? Jos on Leinon tai jonkun muun runoilijan, niin mistä runosta/teoksesta? Kuuluuko lause kuten kirjoitin edellä vai mikä on tarkka sitaatti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä lienee kyse kansan suusta kummunneesta laulusta "Sotapojat marssivat", joka löytyy ainakin seuraavasta laulukirjasta:

Sun kanssas Liisa pien : Laulumuistoja sotavuosilta
Espoo : Fazer Musiikki, c1994
951-757-313-8 (sid.)

Laulun sanat löytyvät ja sen voi myös kuunnella netissä sivulla http://www.fkhalbe.net/halbelieder/freiwillige/fin1.htm

4 ääntä

Kommentit

En saanut vastausta, kenen runoilijan sanat nuo: seitsentoista vuotisna on neito..ovat?