Otsikko
Etsin näytelmää, jonka nimen olen unohtanut. Näytelmä on muistaakseni venäläinen. Siinä poika/mies karkaa tai tekee muuten vain matkan jonnekin Venäjän aroille…

Kysytty

Etsin näytelmää, jonka nimen olen unohtanut. Näytelmä on muistaakseni venäläinen. Siinä poika/mies karkaa tai tekee muuten vain matkan jonnekin Venäjän aroille hevosen kanssa. Matkalla hevonen kuolee. Näytelmän nimenä on muistaakseni tämän hevosen nimi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laitoin kysymyksesi valtakunnalliselle kirjastoammattilaisten sähköpostilistalle toiveena, että joku muistaisi näytelmän.
Naantalin kirjastosta vihjattiin, että kysymyksessä saattaisi olla Tsingiz Aitmatovin Hyvästi, Gulsary. Kysymyksessä on kylläkin novelli ei näytelmä, mutta voihan olla että novellin pohjalta olisi myös näytelmä.
Novellissa Gulsary on vanha hevonen ja novellin lopussa hevonen kuolee.

Teoksen saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastojen yhteisestä HelMet-aineistohausta osoitteesta http://www.helmet.fi.