Etsin n. 60-luvun lastenkirjaa, jossa oli tarinoita erilaisista tontuista. Saunatontusta, tallitontusta, riihitontusta jne. Jokaisesta oma tarina. Olisiko…

Kysytty

Etsin n. 60-luvun lastenkirjaa, jossa oli tarinoita erilaisista tontuista. Saunatontusta, tallitontusta, riihitontusta jne. Jokaisesta oma tarina. Olisiko ollut hieman mustavalkoista kuvitusta, mutta oli lukukirja, ei kuvakirja. Kirja oli kovakantinen. Luin kirjaa 70-luvulla, mutta kirja tuntui silloin jo vanhalta. Kannessa oli jokin värikuva, jos oikein muistan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Voisiko kirja olla Rauni Kivilinnan Kotipihan tontut?  Kirjaa näyttäisi olevan vielä saatavilla. Siinä esiintyvät ainakin Piki pihatonttu, Tahvo tallitonttu, Kopse
kotitonttu jne.