Etsin lastenlaulun "Kevätsää lämmittää, luonnon kaiken herättää..." sanoja ja en ole löytänyt mistään kirjasta. Voitteko auttaa? Kiitos.

Kysytty

Etsin lastenlaulun "Kevätsää lämmittää, luonnon kaiken herättää..." sanoja ja en ole löytänyt mistään kirjasta. Voitteko auttaa? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin nuotit ja sanat lauluun nimeltä Kevätsää kirjasta: Ollaranta Ritva: Musiikkia muksuille : pienten lasten musiikkikirja (Otava, 1979) s. 228. Laulussa on kaksi säkeistöä, joista ensimmäinen menee näin: Kevätsää lämmittää, luonnon kaiken herättää. Katsokaa: sulaa maa, puut jo silmut saa. Lintusten nyt laulu soi, niityt kaikki vihannoi. Kevätsää lämmittää, luonnon herättää. Sävelmä on saksalainen sävelmä ja suom. sanat on tehnyt Samppa P. Asunta.