Otsikko
Etsin lapsuudenaikaista (70- ja 80-luku) lempikirjaani, jossa oli lentokoneita ja muita lentolaittteita (kuumoduli yms.). Kirjassa oli piirrettyjä kuvia…

Kysytty

Etsin lapsuudenaikaista (70- ja 80-luku) lempikirjaani, jossa oli lentokoneita ja muita lentolaittteita (kuumoduli yms.). Kirjassa oli piirrettyjä kuvia lentokoneista ja muista härveleistä ja osa laitteista oli aukileikattu siten, että sisäosat olivat nähtävillä. Hahmoina, lentäjinä jne. oli eläimiä ja vaikka esim. lentokoneet eivät kirjassa olleet aivan totuudenmukaisesti piirretty, niistä tunnisti helposti koneen tyypin. Kirjan kuvitus oli mielestäni jotenkin "richardscarrymainen", mutta ainakaan itse en ole Scarrylta tällaista kirjaa löytänyt... Kirjan sivut olivat n. A4-kokoisia ja yhdellä aukeamalla oli aina esitelty yksi laite. En ole etsinnöistä huolimatta ko. kirjaa löytänyt ja haluaisin jakaa tämän kirjan lapseni kanssa. Toivon saavani täältä apua etsintään ja kiitän jo etukäteen tiedosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja saattaisi olla Tony Hutchingsin Meneviä esineitä (Artko, 1977).

Richard Scarryn tuotannosta lähimmäs menee Iloinen ilmakirja (Tammi, 1973). Tässä tosin yhdellä aukeamalla on yleensä useita kuvia, mutta muut tuntomerkit täsmäävät.