Etsin kotimaista säveltäjää ja sanoittajaa, joiden tuotantoa olisi laulu, jonka nimikin on hukassa: Sanat alkavat - jossakin säkeistössä - "Laulaa tuuli…

Kysytty

Etsin kotimaista säveltäjää ja sanoittajaa, joiden tuotantoa olisi laulu, jonka nimikin on hukassa:
Sanat alkavat - jossakin säkeistössä -
"Laulaa tuuli lauluaan, kuuta (?) pilveen peittelee." Joku säkeistö taas alkaa sanoin "Kasvaa lapsi maailmaan, tuuli yltyy pyörien" Laulussa on myös fraaseja "lentää lehvään pehmeään, (lintu uinumaan ?)... hiljaa (...?) tuuli soi, yössä kahisee puu". Sanat voivat olla pahasti sekaisinkin, mikä on vaikeuttanut etsimistä kovasti.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä oleva laulu on Heikki Sarmannon "Ja tuuli käy", jonka sanat alkavat Huokaa tuuli lauluaan, kuuta pilveen peittelee..
Laulu löytyy ainakin musiikin oppikirjasta Musiikin aika 5-6 / Leena-Maija Alho, Soili Perkiö, Osmo Rautanen. - WSOY 1987