Etsin kirjoja jotka sisältävät vanhusten viriketoimintaan liittyvää asiaa, esim istumatanssi,tuolijumppa yms.ohjeita?

Kysytty

Etsin kirjoja jotka sisältävät vanhusten viriketoimintaan liittyvää asiaa, esim istumatanssi,tuolijumppa yms.ohjeita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin seuraavat kaksi kirjaa sisältävät erityisesti liikunnallisia virikkeitä vanhuksille:
Beysclag, Renate: Ikäihmisten liikuntaa leikkimielisesti. Edita, 1996.
Stenberg, Marjo: Meidän kodin jumppahetki: periaatteita ja ideoita. Sopimusvuorisäätiö, 1994.

Kirsti Koivulalla on useita kirjoja, joissa on virikkeitä eri ikäisille. Esim. kirjassa Myötätuulta tupaan : ohjaajan kirja, on myös liikunnallisia virikkeitä erilaisten sanaleikkien ja visailukysymysten lisäksi.
Toinen Kirsti Koivulan kirja, jossa on virikkeitä vanhuksille, on Iltamme iloksi: ikinuorten virikekirja.

Tässä vielä muutama kirja, joissa on virikkeitä lähinnä muistin aktivointiin:
Kallio, Tarja: Porinakontti: ryhmänohjaajan käsikirja. Lahden lähimmäispalvelu, 2003.
Kallio, Tarja: Turinavakka: ryhmänohjaajan käsikirja. Lahden lähimmäispalvelu, 2002.
Mäki, Outi: Meidän kodin muisteluhetki: periaatteita ja ideoita. Sopimusvuorisäätiö, 1998.
Sisältöä eläkevuosiin: virikeaineisto kansalais- ja työväenopistojen eläkeläisryhmien
ohjaajille. Kansalais- ja työväenopistojen liitto, 1988.

Kirjojen saatavuuden voi tarkistaa Lahden kaupunginkirjaston tietokannasta
http://kirjasto.lahti.fi/riimi/zgate.dll