Etsin kirjoja Elin Danielsson Gambogista, tiedän kirjan nimeltä "Italian valossa", löytyykö teiltä tätä kirjaa tai jotain muuta kirjaa hänen elämästään ja…

Kysytty

Etsin kirjoja Elin Danielsson Gambogista,
tiedän kirjan nimeltä "Italian valossa", löytyykö teiltä tätä kirjaa tai jotain muuta kirjaa hänen elämästään ja taideteoksistaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet aineistotietokannasta löytyi seuraavat teokset, jotka käsittelevät myös Elin Danielsson-Gambogia:

Dekadenssi vuosisadan vaihteen taiteessa ja kirjallisuudessa / toimittanut Pirjo Lyytikäinen.
Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura,1998.

Heininen, Virve.
Elin Danielson-Gambogi : Italian valossa = i italienskt ljus = nella luce italiana / Virve Heininen ; [toimituskunta = redaktionskommitté = comitato di redazione: Virve Heininen, Maria Didrichsen, Kati Huovinmaa] ; [käännökset = översättningar = traduzioni ... Enneli Poli ... et al.]
Helsinki : Didrichsen, 2007 (Art-Print)

Konttinen, Riitta.
Elin Danielson-Gambogi / Riitta Konttinen, Ulla Savojärvi ; [käännökset = översättningar: Rainer Knapas]
Helsingissä : Otava,1995.

Julkinen ja intiimi = Offentligt och intimt / [kirjoittajat = skribenter: Erik Kruskopf .. et al.] ; [luettelon toimitus = redaktion: Ilkka Karttunen] ; [käännökset översättningar: Camilla Ahlström-Taavitsainen .. et al.]
Punkaharju : Retretti, 2001.

Suomen taiteen museo Ateneum.
Naisten huoneet : taidetta Ateneumin kokoelmista 1840-1950 / [kirjoittajat .. Leena Ahtola-Moorhouse .. Kirsi Eskelinen .. Soili Sinisalo] ; [valokuvaajat .. Hannu [Helsinki] : Suomen taiteen museo Ateneum, 1997.

Oireileva miljöömuotokuva : yksityiskohdat sukupuoli- ja
säätyhierarkian haastajina / Tutta Palin.
Helsinki : Taide, 2004

Konttinen, Riitta.
Suomalaisia naistaiteilijoita 1880-luvulta / Riitta Konttinen.
Otava, 1988.

Teoksia Ateneumin taidemuseon kokoelmista. II : 1870-1909 : Kansanelämästä ja myyteistä moderniin maailmaan / [toimitus: Selma Green] ; [teostiedot: Raija Vuorinen]
Tiettyä magnetismia = A certain magnetism / [toimitus = editors: Tomi Snellman]
Rauma : Lönnströmin taidemuseo, 2003 (Painorauma)

Finnish National Gallery Ateneum.
Women's rooms : art from the collection of the Museum of Finnish list of works has been compiled by Raija Vuorinen] ; [the authors Leena Ahtola-Moorhouse, Kirsi Eskelinen, Soili Sinisalo] ; [English translation Timothy Binham]