Etsin kirjastosta kirjaa jossa olisi askarteluohjeita Jouluun ja etenkin havupallojen tekoon ja käpypallojen tekoon. Kiitos !

Kysytty

Etsin kirjastosta kirjaa jossa olisi askarteluohjeita Jouluun ja etenkin havupallojen tekoon ja käpypallojen tekoon. Kiitos !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selailin jouluaskartelukirjoja ja löysin ohjeen käpypalloon kirjasta

Suuri joulukirja: joulu joka päivä, parhaat jouluideat 2011

Myös kirjassa Koti koreaksi metsän aarteilla (Peltonen, 2015) on ohjeita luonnonmateriaaleista tehtyihin koristeisiin, muun muassa puolukkapallon tekoon.

Havupallon tekoon löytyy ohjeita verkosta, esimerkiksi meillakotona.fi.

Vanamo-kirjastojen kokoelmissa on useita kirjoja jouluaskarteluista. Tässä esimerkkejä uusimmista

  • Jouluaskartelua, 2018
  • Seppälä: Kanelin tuoksua ja tähtinauhaa : tee itse ihana joulu
  • Loimaranta: Oi ihana joulukuu
  • Pietiläinen: Kaunein joulu : ideoita ja sisustusvinkkejä joulukotiin
  • Suuri joulukirja : parhaat jouluideat 2016