Etsin kirjallisuutta Turner's Syndrome nimisestä taudista

Kysytty

Etsin kirjallisuutta Turner's Syndrome nimisestä taudista

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta Turner's syndrome tai Turnerin oireyhtymästä löytyy Terveystietieden keskuskirjaston luetteloista muun muassa seuraavat teokset: 1) Söderholm Annlis: Turners syndrom : en psykosocial och somatisk undersökning, 1985; 2) Lenko, Hanna: Lyhytkasvuisuuden hormonihoito, 1982; 3) International Symposium on Turner Syndrome (1992): Basic and clinical approach to Turner syndrome : proceeding of the 3rd International Symposium on Turner Syndrome, Chiba, Japan, 8-10 July 1992; 4) Taipale, Vappu: Adolescence in Turner's syndrome, Helsinki University of Helsinki 1979; 5) Workshop on Turner Syndrome (1990): Turner syndrome : growth promoting therapies. Terveystieteiden keskuskirjaston yhteystiedot ovat: osite Haartmaninkatu 4, 00290 Helsinki, puh. 19126658 tai 19126628 (informaatiopalvelu), keskus 1911.
Lisäksi internistä löytyy aiheesta useita linkkejä. Niihin pääsee esimerkiksi osoitteesta http://www.kirjastot.fi kohdasta Tiedonhaku, josta voi Pikahausta valita jonkin annetuista hakujärkestelmistä (esim. Fast) ja kirjoittaa hakutermiksi Turner's syndrome. Suomenkielisiä internetsivuja ovat esimerkiksi Hanna Liisa Henko: Tietoa Turnerin oireyhtymästä (http://www.lastenendo.sci.fi/potilaille/turner.html) ja Kehitysvammahuollon tietopankki : Turnerin oireyhtymä
(http://www.saunalahti.fi/kup/syndroma/turner.htm). Yleisten kirjastojen kokoelmista luultavasti löytyy teoksia, jossa ko. oireyhtymää käsitellään, esim. jostain lääketieteellisen genetiikan yleisteoksesta, kehitysvammaisuuden syitä käsittelevistä teoksista. Sinun kannattaa pyytää apua lähikirjastostasi.