Otsikko
Etsin kirjallisuutta (tietokirjallisuutta) 50-luvun suomalaisesta seksuaalidiskurssista/ilmapiiristä. Löytyykö sitä?

Kysytty

Etsin kirjallisuutta (tietokirjallisuutta) 50-luvun suomalaisesta seksuaalidiskurssista/ilmapiiristä. Löytyykö sitä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen seksuaalisuudentutkimuksen klassikko on Kai Sieversin, Osmo Koskelaisen ja Kimmo Lepon "Suomalaisten sukupuolielämä" (1974). Sitä jatkaa "Suomalainen seksi" -teos, jonka ovat toimittaneet Osmo Kontula ja Elina Haavio-Mannila (1993)ja jonka lähdeluetteloista löytyy lisäviitteitä. Lisäksi on olemassa Tapio Turpeisen laatima kirjallisuusluettelo "Suomalaisen seksuaalisuudenkirjallisuuden bibliografia 1549-1989" (1991).
Yleisten kirjastojen luokitusjärjestelmässä seksologia kuuluu luokkaan 59.35. Aihetta voi hakea hakusanoilla "seksuaalisuus", "seksuaalinen käyttäytyminen", hakua voi rajata liittämällä niihin asiasanaksi "historia" ja/tai "Suomi".