Otsikko
Etsin kirjaa, jossa oli muistaakseni neljä tarinaa villieläimistä, jotka olivat jotenkin ainutlaatuisia. Yksi tarina oli isokokoisesta jäniksestä ja toinen…

Kysytty

Etsin kirjaa, jossa oli muistaakseni neljä tarinaa villieläimistä, jotka olivat jotenkin ainutlaatuisia.
Yksi tarina oli isokokoisesta jäniksestä ja toinen susien kuninkaasta, jonka puoliso oli valkoinen.
Lainasin sitä Vehmaan kirkonkylän ala-asteen kirjastosta 90-luvun alussa.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä täytyy olla Ernest Thompson Setonin Villejä eläimiä.

Kirjasta löytyy tarina Lobo-nimisestä harvinaisen suuresta sudesta, susien kuninkaasta, jolla oli valkoinen puoliso,

sekä tarina Risakorva-nimisestä jäniksenpoikasesta, josta kasvaa suuri ja vahva urosjänis.

Näiden lisäksi kirjassa on tarinoita linnuista, koirista, hevosesta ja ketusta.