Otsikko
Etsin kirjaa, jonka pääideana on se, että eräs mies miettii mielessään tavallisen kielen olevan ikävää. Tästä johtuen hän alkaa yksin omassa huoneessaan…

Kysytty

Etsin kirjaa, jonka pääideana on se, että eräs mies miettii mielessään tavallisen kielen olevan ikävää. Tästä johtuen hän alkaa yksin omassa huoneessaan vaihtaa esineiden nimiä ts. siis hän kehittää uutta kieltä. Ajatusleikki lähtee ajatuksesta, että pöytä onkin tuoli jne. Lopulta miesparka on aivan sekaisin tästä kielestään. Hän ei enää tule ymmärretyksi missään. Tälläinen kirja on minulta hukassa - haluaisin löytää sen pian, jotta oppilaani pääsisivät kuulemaan tarinan tarkemmin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on suomeksi 1982 ilmestynyt Peter Bichselin Lastentarinoita (Kindergeschichten, 1969). Teoksen nimen mukaan siinä on näennäisen irrallisia tarinoita, ja kaipaamasi tarinan nimi on "Pöytä on pöytä".