Otsikko
Etsin kauan sitten lukemaani kirjaa, muistan tarinan hatarasti: Kirja kertoo erään tytön tarinan (kutsun häntä vaikka Annaksi). Anna on amerikkalaisen?…

Kysytty

Etsin kauan sitten lukemaani kirjaa, muistan tarinan hatarasti:
Kirja kertoo erään tytön tarinan (kutsun häntä vaikka Annaksi). Anna on amerikkalaisen? kuuluisan näyttelijättären ja sulttaanin/sheikin? tytär. Perhe asuu aluksi sulttanin haaremin kanssa (lähi-idässä, egyptissä?), mutta Annan äidin kyllästyttyä huonoon kohteluun hän sieppaa Annan mukaansa ja häipyy (ostosreissulla?) takaisin amerikkaan. Amerikassa Annasta kasvaa urheilullinen ja rohkea nainen, joka ryhtyy "sivutoimenaan" jalokivivarkaaksi. Tavoitteena on lopulta siepata isänsä omistama suuri jalokivi. Jossain vaiheessa Anna tapaa miehen (joka hänkin kai oli jalokivivaras?) ja rakastuu.
En muista onko kirja nuorten/vai aikuisten osastolta, mutta olen lukenut sen n 10 vuotta sitten. Toivottavasti tätä kautta löydän kaipaamani tarinan :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kuulostaa Nora Robertsin kirjalta "Suloinen kosto". Hollywood-tähden ja arabiprinssin Adrianne-tytär elää kaksoiselämää jalokivivarkaana...
Suloista kostoa on monessa kirjastossa saatavana, joten voit tarkistaa olisiko tämä se etsimäsi kirja. Tarkista saatavuus HelMet-aineistotietokannasta: http://www.helmet.fi

4 ääntä

Kommentit

mikä mahtaa olla nora robertsin kirjan nimi, jossa oli rikas hienostonainen,jonka auton kyytiin miesvaras tulee väkisin? siiitä seuraa seikkailu, jossa nämä kaksi pakenevat jonnekin eksoottiseen maahankin asti. nainen oli siis tosirikas, mies taas seikkailija.