Otsikko
Etsin kaikenlaista tietoa esim. www -sivuilta, alan lehdistä (artikkelit!) ja kirjoista aiheesta IP -protokollien version 4:n (IPv4) ja 6:n (IPv6) vertailusta…

Kysytty

Etsin kaikenlaista tietoa esim. www -sivuilta, alan lehdistä (artikkelit!) ja kirjoista aiheesta IP -protokollien version 4:n (IPv4) ja 6:n (IPv6) vertailusta ja myös yleisestikin aiheesta (IPv4 tai IPv6 tai IP -protokollat yleensä)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheestasi löytyy erittäin paljon verkkomateriaalia, niin paljon että sen luetteleminen tässä olisi sekä mahdotonta että turhaa. Kehottaisinkin että haet itse esim. Googlen avulla hakusanoilla IPv4 ja IPv6 yhdessä (eli kirjoitat ne vain sellaisenaan peräkkäin Googlen hakulomakkeeseen http://www.google.com/). Voit halutessasi rajoittaa haun suomenkieliseen materiaaliin, mutta sillä tavoin tietenkin menetät paljon sivuja. On järkevintä että käyt itse materiaalin läpi, koska luonnollisestikin itse parhaiten tiedät mikä on sinulle hyödyllistä.
Lehtiviitteitä löytyy myös jonkun verran, tässä lista:
1. Internetin seuraava sukupolvi: IPv6 / Tommi Saarinen, Mika Ylianttila, Petri Mähönen PROSESSORI 2001, nro 6-7, sivu 82-85
2. Miten valjastat internetin / Paavo Ahonen ... et al. MIKROPC 2000, nro 14, sivu 37-62
3. Taskuinternet ja IPv6 Mähönen, Pertti TIETOKONE 2000, nro 8, sivu 25
4. Unohdettu tulevaisuus : IPv6 Hämäläinen, Pertti TIETOKONE 1999, nro 12, sivu 95-96
5. Ipv6 venyttää internet-osoitteita Alhava, Otto MIKROPC 1998, nro 2, sivu 20
6. IPv6 - seuraavan sukupolven verkkoprotokolla Anttila, Aki TIETOKONE 1997, nro 4, sivu 23

Ohessa vielä muutama kirjallisuusviite:
KEOGH, Jim: Verkkotekniikat - tehokas hallinta (Edita 2001)
SPURGEON, Charles: Ethernet - tehokäyttäjän opas (Satku 2001)
ANTTILA, Aki: TCP/IP tekniikka (Helsinki Media 2000).
Myös muista Internet-tekniikkaa käsittelevistä kirjoista löytyy todennäköisesti jotakin aiheeseen liittyvää.