Etsin Italo Calvinon novellia, joka muistaakseni on nimeltaan Mies ja vaimo (voin toisaalta muistaa väärin). En tiedä, mistä kokoelmasta sen loytäisin…

Kysytty

Etsin Italo Calvinon novellia, joka muistaakseni on nimeltaan Mies ja vaimo (voin toisaalta muistaa väärin). En tiedä, mistä kokoelmasta sen loytäisin.
Haluaisin tietää novellikokoelman nimen seka suomeksi etta englanniksi. Novelli kertoo miehesta ja vaimosta, joista toisella on päivätyö, toisella yötyö.
Puolisot tapaavat vain toisen tullessa töistä, toisen lähtiessä töihin. Etsin novellia opiskelujani varten, mutta hakuni Internetissä ei tuottanut tulosta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kertomuksen alkuperäinen nimi on "L'avventura di due sposi". Suomennos, joka on nimeltään "Mies ja vaimo", sisältyy kokoelmaan "Maailmankirjallisuuden mestarinovelleja 2" (WSOY, 1969). Englanniksi novelli on käännetty nimellä "The Adventure of the Married Couple". Se sisältyy kokoelmaan "Difficult Loves".