Otsikko
Etsin hyvin vähäisten muistikuvien pohjalta amerikkalaista naisdekkaristia, jonka rikosromaanisarjaa olen joskus lukenut. Päähenkilö muistuttaa Sue Graftonin…

Kysytty

Etsin hyvin vähäisten muistikuvien pohjalta amerikkalaista naisdekkaristia, jonka rikosromaanisarjaa olen joskus lukenut.

Päähenkilö muistuttaa Sue Graftonin Kinsey Milhonea ja Sara Paretskyn V.I. Warshavskia. Kirjojen ilmestymisaika voisi olla noin 80-90-luku, mutta siitä en ole varma.

Ainoa konkreettinen tieto on, että (nais)päähenkilöllä on tietokonenörtti sisarentytär, joka auttaa häntä tutkimuksissa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olisikohan kyseessä Patricia Cornwellin kirjoittama Kay Scarpetta -sarja. Sarjan ensimmäinen osa Post mortem ilmestyi englanniksi 1990 ja suomennettuna 1994. Kay Scarpetta toimii sarjan alussa Virginian johtavana kuolinsyyntutkijana. Hänella on sisarentytär Lucy Farinelli. Lucy on superälykäs tietokonenörtti, joka myöhemmin päätyy töihin FBI:n palvelukseen ja auttaa tätiään myös tapausten ratkomisessa.  Sarjassa on ilmestynyt 24 osaa.

Patricia Cornwellin kirjoittamia kirjojen lista löytyy esimerkiksi täältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Patricia_Cornwell

Kirjailijasta löytyy tietoja kustantajan sivuilta: https://otava.fi/kirjailijat/patricia-cornwell/