Etsin HelMet-kirjastohausta kahta Suomessa painettua loistavaa eläintieteellistä teosta. Niitä ei näytä olevan yhtäkään kappaletta. Miten ihmeessä? Mistä ne…

Kysytty

Etsin HelMet-kirjastohausta kahta Suomessa painettua loistavaa eläintieteellistä teosta. Niitä ei näytä olevan yhtäkään kappaletta. Miten ihmeessä? Mistä ne saisi lainaksi????

Teokset:
Aves de Cuba
Aeribios y reptiles de Cuba

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kumpaakaan kirjoista ei ole hankittu pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoihin. Lintukirja, eli Aves de Cuba, löytyy Helsingin yliopiston Viikin tiedekirjastosta ja näyttää olevan tällä hetkellä hyllyssäkin. Matelijakirjaa ei ole heidänkään kokoelmissaan. Sen saadaksesi voit tehdä kaukolainapyynnön (http://www.lib.hel.fi/forms/kaukopalvelupyynto.asp),
mutta jos teosta ei löydy Pohjoismaista, se voi tulla melko kalliiksi. Kaupunginkirjastoissa kirjojen hankkimatta jättämisen syinä ovat varmaankin erityisaihe ja espanjan kieli, jotka rajoittavat lukijakunnan aika pieneksi.